/ Hoe zet je hospitality services duurzaam op de kaart

Hoe creëert jullie organisatie een beleving waar mensen voor terugkomen? Welke indruk laten jullie achter bij medewerkers, bezoekers, patiënten, cliënten, studenten of gasten? Sluit deze indruk en de toegevoegde waarde vanuit facilitair perspectief aan bij jullie organisatiedoelstellingen of bedrijfscultuur? Een warm welkom voor hospitality en klantbeleving binnen facilitair management. Want één ding is zeker, met een goed hospitality concept kan je als organisatie of instelling het verschil maken.

Hospitality en een positieve klantbeleving zijn de basis voor gelukkige, gezonde én succesvolle organisaties. Het heeft hiermee niet alleen impact op de facilitair dienstverlening of de gewenste servicegraad, maar het zorgt ook voor een hogere klanttevredenheid en versterkt de positie op de arbeidsmarkt. Hospitality en beleving spelen een steeds belangrijkere rol binnen toekomstgericht facilitair management, klantbeleving en HRM (goed werkgeverschap). Een ware hospitality experience wordt gecreëerd om een goede indruk achter te laten bij alle betrokkenen. Interessante vraag is; hoe zet je het duurzaam op de kaart binnen je organisatie? Daar helpen de facilitair of hospitality consultants van FMXXL jullie graag bij.

Hospitality concept

/ Van omgeving naar beleving

Nieuwe huisvestingsconcepten en werkplekconcepten zijn in een stroomversnelling gekomen. Covid-19 heeft veel processen en facilitaire diensten op z’n kop gezet, maar ook nieuwe technologische ontwikkelingen en behoefte aan andere vormen van (samen) werken hebben zo hun invloed. Door werkconcepten als hybride werken, activiteitgericht werken of blended werken is de behoefte aan passende hospitality concepten toegenomen.

Welk hospitality concept past het beste bij jullie ambitie, doelstellingen of organisatiecultuur? Op welke wijze willen jullie mensen samen laten werken, leren, presteren of bezoeken? Hoe willen jullie dat gebruikers zich gedragen in een omgeving? Kortom een hospitality concept dat van omgeving naar beleving gaat. Dat is een kwestie van het gewenste gedrag stimuleren en bricks & bytes faciliteren. Doe je dat goed, dan leidt dit tot een unieke beleving, een echte hospitality experience voor klanten, medewerkers, bezoekers, et cetera. Hoe een hospitality manager of consultant dat zien? Dat zie je in het model hiernaast

 

Hospitality services

/ Producten en diensten

Servicegraad, klantbeleving en medewerkersbeleving naar een hoger niveau tillen vanuit facilitair perspectief? Wij nemen je mee op reis door jullie eigen organisatie, zodat jullie stappen kunnen zetten. Door een goed hospitality concept en services kunnen jullie de experience, ofwel de belevenis vergroten. FMXXL helpt met verschillende facilitaire producten of diensten. Van een hospitality scan tot het opstellen van gebruikers of guest journeys. Van een projectplan voor het nieuwe hospitality concept tot het inzetten van één van onze hospitality managers a.i. voor een soepele implementatie of het beheer van het nieuwe concept. Van het opzetten van een guest journey of routemap tot het verzorgen van hospitality trainingen. Van een warm welkom tot een beleving, de hospitality experience om voor terug te komen.

Positieve gastbeleving

/ Aandacht voor een XXL-beleving

Gaan we samen op reis door jullie eigen organisatie? Dan zijn er verschillende routes mogelijk via FMXXL. Eén van deze routes is de gebruikers / guest journey route. We kruipen in de huid van verschillende gebruikers van jullie zorgomgeving, onderwijsomgeving, kantooromgeving of bezoekersomgeving. Samen gaan we op zoek naar de best passende XXL-gastbeleving, richten we dat in met bijpassende facilitaire dienstverlening en verrassen we met de uitvoering. Dat is de facilitaire meerwaarde die wij met onze facilitaire of hopsitality consultants en managers willen bieden.

Welke stappen we op hoofdlijnen zetten?

  1. Hospitality visie scherp krijgen, vanuit de ambitie, doelstellingen en cultuur van de organisatie.
  2. Ontwikkelen facilitaire gebruikersroutes (gebruikers / guest journeys) voor de gebruikersgroepen.
  3. In kaart brengen van de facilitaire touchpoints en diensten voor de gebruikersgroepen.
  4. Facilitaire keuzes maken t.b.v. gewenste servicegraad, klanttevredenheid en medewerkersbeleving.
  5. Opstellen implementatieplan voor het optimaliseren en uitrollen van een gastvrije XXL-beleving.

Een stappenplan dat past bij jullie hospitality services en ambities als organisatie?

Ja, ik ga ook voor een XXL-beleving