/ Gebruikers journey als kapstok voor integrale aanpak binnen FM

Facilitair management (FM) is een veelzijdig en veelomvattend vakgebied. Juist deze veelzijdigheid maakt het zo boeiend. Het beheren van gebouwen, managen van fysieke facilitaire oplossingen, uitrollen van (her)huisvestingsconcepten, inrichten werkplekken en optimaliseren van processen. Uiteindelijk gaat het om het creëren van een gastvrije omgeving waarin mensen zich welkom voelen, geïnspireerd raken, fijn samen kunnen werken en optimaal kunnen presteren.

Als facilitair consultancybureau geloven wij dat de kracht van gastvrij facilitair management ligt in de perfecte balans tussen hard en soft skills, waarbij de gebruikers journey de kapstok vormt voor de integrale aanpak. Door een integrale 360-graden aanpak te kiezen, waarin hospitality & beleving centraal staan, kunnen we de beleving van medewerkers, bezoekers en (interne) klanten naar een hoger niveau tillen.

Hospitality: de kunst van gastvrijheid

Hospitality, of gastvrijheid, vormt de hartslag van een effectieve facilitaire dienstverlening. Tenminste dat geloven wij. Het is meer dan alleen een vriendelijke glimlach bij de ontvangst. Hospitality & beleving is een strategische discipline die het welzijn en tevredenheid van gebruikers centraal zet. Goede hospitality creëert een omgeving waar mensen zich welkom, thuis en gewaardeerd voelen.

Het is de kunst om een gastvrije omgeving te ontwerpen én deze te ondersteunen met diensten, oplossingen en faciliteiten die bijdragen aan een positieve beleving. Vanaf het eerste contactmoment tot het laatste touchpoint. Hospitality zorgt ervoor dat een werkomgeving niet alleen een plek is om te werken, maar een plek waar medewerkers graag komen, (samen)werken en kunnen groeien. Zo werken wij van omgeving naar beleving.

Dit gaat van de uitstraling van de entree tot het kiezen van het juiste cateringconcept en van het ontwerpen van ruimte voor verschillende activiteiten tot het bieden van faciliteiten in vergaderruimtes. Zo leveren we samen een bijdrage aan het realiseren van organisatiedoelstellingen. Door deze integrale aanpak wordt hospitality niet alleen een onderdeel van de dienstverlening, maar de ruggengraat van de organisatiebeleving.

Gebruikers journey als X-factor om het verschil te maken

De intensieve koppeling tussen de hard en softs skills van FM vraagt om een nauwe samenwerking met andere afdelingen zoals Communicatie, ICT en HR. Samen kunnen we een omgeving creëren waar elk detail bijdraagt aan een gevoel van welkom en comfort, én waar de gebruikers journey de kapstok vormt voor de integrale aanpak.

Beleving is wat een goede werkplek onderscheidt van een geweldige werkomgeving. Het gaat om de totaalervaring van de gebruiker: van het moment dat ze binnenkomen tot de manier waarop verschillende ruimtes gebruikt worden en gebruikers zich door het gebouw bewegen. De vraag die we onszelf steeds moeten blijven stellen is: welke indruk willen achterlaten bij de gebruikers? Wat is de gewenste beleving voor medewerkers, gasten of klanten?

De energie van

Elke ruimte moet meer zijn dan alleen functioneel; het moet een verhaal vertellen dat de identiteit en cultuur van de organisatie weerspiegelt. De inrichting, het comfort, de geluid- en lichtkwaliteit. Al deze elementen dragen bij aan de beleving. Maar ook het creëren bruis, ruis en rust zones is essentieel voor een positieve ervaring, waarbij de activiteiten die er verricht moeten worden het vertrekpunt vormen.

Door al deze factoren slim te integreren, creëren we werk- en/of kantooromgevingen die niet alleen efficiënt zijn, maar ook energie geven, inspireren en creativiteit stimuleren. Doe je dit goed en doordacht, dan laat je gegarandeerd een XXL-beleving achter bij je gebruikers. Dat geeft energie. En die delen we graag.

Samen pionieren

Integraal werken vanuit facilitair management met de gebruikers journey als kapstok is niet nieuw, en toch is het soms ook nog steeds pionieren. Dat maakt het voor ons elke keer weer uitdagend. Als team van next generation Facilitair Consultants dagen we elkaar uit, werken we aan innovatieve oplossingen, kijken we verder dan de grenzen van het facilitaire speelveld en denken we na over nieuwe toepassingen. Tijd om jullie gebruikers journey een kapstok te laten vormen voor jullie integrale aanpak? Wij slaan graag het haakje.

Willemijn Bergsma
w.bergsma@fmxxl.nl

06 15 43 73 14

Eerst online ontdekken wat FMXXL voor jullie kan betekenen op het gebied van Hospitality & Beleving.

Hospitality & Beleving
Misschien vind je deze artikelen ook interessant
Gebruikers journey als kapstok voor integrale aanpak binnen FM

Facilitair management (FM) is een veelzijdig en veelomvattend vakgebied. Juist deze veelzijdigheid maakt het zo boeiend. Het beheren van gebouwen, managen van fysieke facilitaire oplossingen, uitrollen van (her)huisvestingsconcepten, inrichten werkplekken en optimaliseren van processen.

Het positieve geluid van FMXXL

Het is niet de eerste keer dat we horen of we misschien een bekend muziekstation zijn? Dj’s met hippe muziek en vlotte praatjes, een dagelijkse prijzenbingo en niet te vergeten het welbekende ‘Raad het geluid van….’. Nee sorry, we moet je teleurstellen. Al hebben we wel een aantal dingen met elkaar gemeen!

FMXXL voert bouwdirectie voor het nieuwe (t)huis van SC Cambuur

Afgelopen weekend was het zover, SC Cambuur trapte het seizoen af vanuit het nieuwe stadion. De uitdaging? Een nieuw voetbalstadion bouwen voor iedereen die de Leeuwarder voetbalclub SC Cambuur een warm hart toedraagt.